Translate

zondag 25 november 2012

Contact met een re-integratiebureau 
Heb contact gezocht met een re-integratiebureau omdat ik via het UWV en de gemeente geen recht heb op re-integratiemiddelen en wil toch graag zo snel mogelijk weer aan het werk. Dit is een mooie manier om de arbeidsmarkt op te komen. Via het internet kwam ik in contact met een re-integratiebureau dat mensen bemiddelt naar juridische banen in de sociale zekerheid. Eerst krijg ik een cursus zodat ik daarna meteen aan de slag kan bij een bedrijf. Heb al de opleiding hbo-rechten afgerond dus vraag me af wat voor toegevoegde waarde deze cursus heeft. Ben vooral geïnteresseerd in de werkervaring en wil de kennis die ik al bezit toepassen in de praktijk. Kan altijd nog naar een lezing of deelnemen aan een cursus om mijn vakgebied bij te houden. Elke zes maanden zijn er wel weer belangrijke wijzigingen. Houd van persoonlijke ontwikkeling en wil de rest van mijn leven blijven leren.

Heb een telefonisch gesprek met dit bureau om te kijken of dit re-integratietraject bij me past en om kennis te maken. De website zag er goed uit en heb al een folder over dit traject ontvangen dus ben benieuwd naar de mensen die hier achter zitten. Het was een prettig gesprek en mag met dit re-integratietraject beginnen. Er wordt een verslag van dit telefonische gesprek gemaakt, ontvang de algemene voorwaarden en we hebben een afspraak gemaakt voor een intakegesprek.

Ik heb een adres gekregen waar ik nu naartoe moet. Het is een groot verzamelgebouw en kan nergens dit bedrijf vinden. Vraag het beneden bij de receptie, maar word omhoog gestuurd en daar kan ik verder vragen. Er zitten hier zoveel bedrijven. Kom bij een balie van een bedrijf die vergaderzalen verhuurd en niemand kent de persoon waar ik een afspraak mee heb en het hele bedrijf is niet bekend. Er wordt nog een keer op de website gekeken en het blijkt dat dit bedrijf hun adres gebruikt als vestingsadres. Hier is dit bedrijf niet blij mee.

Bel meteen mijn contactpersoon en diegene wilde een telefonische intake houden. Dit is vreemd want dit is telefonisch helemaal niet afgesproken. Krijg de algemene voorwaarden opgestuurd en het ziet er raar uit. De artikelen zitten vol spelfouten. Belangrijke artikelen staan er niet in. Vreemd als je juridische trajecten aanbiedt en dat je geen algemene voorwaarden kunt opstellen. Hiermee ga ik niet akkoord.

Daarnaast kreeg ik een verslag van een andere mevrouw toegestuurd. Ze gaan dus niet goed om met de privacy van hun cliënten. Ik kon bijna in detail lezen wat er met deze mevrouw besproken was. Heb nooit de mogelijkheid gekregen om mijn eigen verslag te lezen. Ga niet verder met dit bureau want als ze nu al vreemd doen dan geeft dat geen vertrouwen voor de toekomst. Het kost veel geld en heb geen enkele garantie dat ze me ook daadwerkelijk bij een bedrijf plaatsen en dat deze cursus überhaupt een toegevoegde waarde is op de arbeidsmarkt. Hoe kijken werkgevers naar zo’n cursus? Ik zal het nooit weten en ga verder met het zoeken naar uitdagingen en kansen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten